November 25, 2010

I believe...

Aku percaya...
Pengorbanan adalah sesuatu yang lumrah dalam hidup.

Aku percaya...
Hidup ini amat singkat untuk tidak dihargai semaksimumnya.

Aku juga percaya...
Hidup ini juga umpama roda, kebahagiaan, kegembiraan, kedukaan datang bersilih ganti.

Aku percaya...
Kegembiraan singkat selama 3 minggu pasti dapat menghilangkan kedukaan penantian selama 19 tahun.

Aku juga percaya...
Kekuatan sesuatu perhubungan datangnya dari restu kedua ibubapa.

Aku percaya...
Cinta dan sayang tidak semestinya memiliki...

Aku amat percaya...
“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui” - Surah Al-Baqarah Ayat 216

“Janganlah hendaknya kecintaan anda terhadap sesuatu itu membuatkan anda menjadi lupa dan kebencian anda terhadap sesuatu itu membuatkan anda menjadi hancur” - Saidina Umar Ibnul Khattab

Dan oleh kerana itu aku percaya pengorbanan (dengan melepaskan rasa ini) adalah yang terbaik...although it could be the love of the livetime.

3 comments:

Zubeq said...

i like!

Yuyun@HanLeeYun a.k.a. KuLaT_NaKaL said...

:)

Anonymous said...

Percayalah Bahawa Kebahagian Adalah
Seperti Mawar Yang Ditanam.Tidak Langsung Berbunga (Seabik Saja Ditanam)' Tetapi Ia Pasti Akan Tumbuh.~AAZ~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...