October 25, 2010

Penat

Pagi tadi macam biasa boss duduk tazkirah depan PC aku. Lama jugak kami ’berbincang’, agaknya semua dah cool lepas Convo yang amat-amat memeritkan minggu lepas. Lepas habis sejam dia masuk balik ke bilik dan keluar dengan muka yang agak suram. Dia kemudiannya menghulurkan sekeping surat dan meminta aku membacanya. Surat tersebut datangnya daripada seorang bapa memohon penangguhan pembayaran fee anaknya yang telah meninggal akibat kemalangan jalanraya.

And that moment I saw the ’soft’ side of my boss. He burst into tears. I got shocked and couldn’t offer a good word to console him.

That was last week…

Rasanya dah masuk 2 minggu aku bekerja tanpa cuti2. Kalau last week aku sibuk dengan convo, minggu ni aku di KLCC interview candidates. Monday Tuesday aku ke sekolah2 selected untuk briefing. InsyaAllah malam Selasa baru balik and…petangnya Rabu kena mengadap Datuk untuk post-mortem Convo. Kalau Datuk sama boss komen banyak2 sangat, next year suruh diaorg buat sendiri lah convo tu...aku dah penat!

Next week on weekend, ada workshop organized by MOHE. Nama dah naik, requested by director PG himself. Nak tolak rasa macam penting juga workshop tu lagi pun @ national level. Kalau pergi rekod la camni 3 minggu berturut2 tanpa cuti…penat dah aku!

The whole year, come to think about it memang memenatkan. Harap2 segala usaha aku selama ini diberkatiNya. Itu yang maha penting.

Tapi buat masa ni aku perlukan lagu..



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...