July 18, 2011

Selamat Pengantin Baru Siti

Ada sepasang suami isteri yang baru kahwin. Si isteri sengau. Sebelum masuk bilik tidur utk pertama kalinya si suami pun berkata pada isteri.. "Yang, kalau saya cakap kongkek maknanya..kita main yer?” Isterinya mengangguk faham.. Dan pada malam itu si suami kegersangan dan bertanya pada isterinya 'Kongkek boleh tak yang?' Si isteri pun 'ok je' so setelah penat projek mereka pun mandi bersama.

Waktu mandi isteri nya yg sengau itu pun berkata ”Yang nak kongkek” Beliau pun terperanjat.. tapi oleh kerana sayangkan isterinya..beliau pun balun isteri dia sekali lagi. Isterinya pun membiarkan sahaja.. Setelah abis isterinya mandi dan berkata dgn suami nya... ”Yang nak kongkek” Suami nya berkata..”Laa tak puas lagi ke?” Isterinya menggeleng gelengkan kepala sambil berkata ”Kongkek!Kongkek!Kongkek”! Si suami got no choice so terus melakukan lagi..

Selepas itu isterinya berkata.. ”Boleh tak awak kasi saya kongkek?” Beliau mula naik radang dan tak faham dgn nafsu isterinya. Apabila beliau hendak start lagi.. isterinya pun menahannya..

”Saya bukan nak kongkek.. Saya nak ....”


SITI & AIN’s WEDDING

Nasib baiklah both Siti & Ain tidak ada masalah sengau lagipun depa guna toothpaste Darlie. Huhu. Anyway Selamat Pengantin Baru dan congratulation on the wedding. Just a tip of advice daripada ‘wise ol’ man’. The first five years should be the most critical period in marriage sebab pasangan perlu saling kenal mengenali. There are so many tips untuk kebahagiaan rumahtangga tapi ada satu tip yang nak saya share bukan saja buat Siti & Ain, tapi juga kepada semua pasangan suami isteri (termasuk juga diri saya sendiri) - kalau satu pasangan marah maka satu lagi lebih baiklah berdiam diri. Begitu juga sebaliknya dan ini telah terbukti sejak 14 tahun perkahwinan saya.

Alternative Views! mengucapkan semoga anda berdua (++anak cucu, a lot..) bahagia sampai ke akhir hayat. Amin.

Enjoy some nice wedding pic below.

P/s – Pity Jafni. Kereta Grand Livina dia kena sondol dari belakang masa konvoi ke wedding Siti & Ain. Takpe Jap bonus dah nak mari..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...